Hello lovely people ❀

I pray you all had a beautiful weekend. I had THE BEST weekend. EVER!

Both Saturday + Sunday, I spent w/ Rach, she made my birthday one to remember.

Saturday, I went to the Mind, Body & Soul Festival. I go every year, the event is on 2 times per year. Once in May & One in October, I am there without fail. I love it! I purchased 3 books this year.

  • The Little Book of Hygge by Meik Wiking
  • It’s All Good by Cassie Mendoza-Jones (Started reading this one on the train to work)
  • Positive Energy by Tanaaz Chubbs

I than went to the Sydney Olympic Park Aquatic Centre & went for a swim w/ Rach, that was SO much FUN. Swimming isn’t easy, I woke up the next day w/ a SORE BODY. The chlorine dried out my skin SOOOOOO much, but was def worth the experience. The last time I went to the Aquatic Centre, I would’ve been atleast 10 years old.

ABA88168-3B1E-4772-BF0D-1DCD71D9D258

We than went out for food, I had a lovely acai bowl, whilst Rach had a breakfast plate.

Rach also did my nails, she did a nude colour shellac coating w/ some gold glitter on the accent nail. #birthdaynails

I also watched SLEEPING BEAUTY for the FIRST time… ever! Yes, I know where was I as a child? Why didn’t I watch Disney movies? I know, I know, I am the wost. I only watched The Lion King last year.

I loved Sleeping Beauty, I was so intrigued. I than watched Maleficent… WOW! That is a whole different BALL GAME. Has anyone watched that?

C6B4D68C-EC78-4B4C-958F-EFB8B5880D41

On Sunday, Rach took me out for my birthday. We went for a walk at Barangaroo, Sydney – the view was amazing. I would love to do a picnic there in the near future, it was AMAZING. We sat by the sun & had a beautiful morning, chatting etc.

We than made out way to The Langham for a beautiful treatment, I had the most amazing massage of my life, the therapist was amazing, she really took a lot of the knots out of my body (I am so knotted from the gym as well as sleeping like a PRETZEL & also sitting at a computer desk all day.

I felt like a new woman after it!

4E6B8FB8-BBBA-49A1-9CCF-6DCBE2C4458A

We than had access to the pool, spa, sauna – what an amazing experience. the inside of this pool area AMAZED me so much. It was honestly the most amazing experience – the pool was set at a nice warm temperature.

We than got ready for our High Tea lunch together, got dressed up, put some make up on, did my hair & off we went upstairs to our High Tea experience.

I absolutely loved it, I tried food I would NEVER try.8BF05BC0-A6F7-480A-A3A0-90294BD87FF6

I WAS SOOOOOOOO FULL.

Al the food came out on a cute Cupcake-looking-stand. When you see it, you think there’s only a little bit of this & a little bit of that.

BUT… Don’t be fooled. I was full just after the bottom tier. The scones filled me up. BUT they were the best SCONES of my life. & I’ve tried my fair share of scones. The jam was delicious & they whipped their own cream there. I WAS AMAZED.

Below is a photo of the menu & the things we got to try.

(Look at the design of the cup & plate, sooooo cute)

845A5C7B-B8B7-474D-9C7D-F04F677432C2

The only thing I didn’t like & I have to be honest is Duck Liver Parfait, when Rach & I tried, we both look at each other & just put the food back on the table.

I would never try DUCK but I did & I am proud. The food was lovely. By the time we got the the top of the tier, I was STUFFFFFFFFFFED. My stomach was going to burst.Β EB6E238C-7120-4099-95BC-4464D8592182

I also had the most beautiful tea, I had a peach flower tea pot, it was honestly such a beautiful tea.

 

 

I really need to see if T2 has this tea, I WILL BUY IT!

 

Just when I thought it was all over… Rach organised a lovely platter of chocolates to come outΒ  & they wrote Happy Birthday on the plate. It was so lovely of Rach to organise this. I was gobbsmacked!

The walk back to car was NEEDED bc I was SOOOOOO FULL. It was a mission to walk back to the car in my heels BUT I did it πŸ™‚

592B0342-815C-4CA1-B657-B7F2ADDE5A9C

Rach got a nice photo of my outside The Langham when we were leaving which I really like.

I am so happy that I got to share my weekend w/ you all.

I am so excited for this week leading up to my birthday πŸ™‚

I am very grateful of such a beautiful weekend from such a beautiful & lovely friend ❀

How was everyones weekend? I would lover to hear what you all got up too.

 

Wherever you are in the world, have a lovely day ❀A, x (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

41 Comments

  1. Happy (early) Birthday… (again)!

    You are deserving of all of those gifts and more! I’m so glad you loved it and I hope the lead-up to your birthday only gets better!

    You are the bestest girl biffle ever ❀

    Liked by 1 person

  2. WoW gurl!!!…
    I don’t know where to start…lol…
    I can so tell that you and your friend had such an amazing time…I have to say she is a great friend to have doing all this for you …you deserve it sunshine gurl… : )
    That would be so fun to dress up and have tea time and spa and pool and…all…I don’t t think that I would have liked the Duck either but hats off to you gurl for trying it…brave hahaha…I love your pictures everything is so pretty and elegant …
    I love hot tea too… Love Jasmine hot tea…OK any tea lolol…
    I just took it easy and didn’t have anything planned … my better half and his band mates went and did some practicing but I stayed and wrote somethings and posted one on here lol… imma just taking it easy gurl…lol …I have my magazines that I get each month that I like to read even tho I may be to old for them these days haahah they do have some good information in them lolol… I also have a book that I got last year for my birthday lol that I am not done with OK not even close to being done but I am usually to tired by the time I get to bed to read and during the day can get busy here at home with the bills n shitt lol…but it is a good book so far…I also got my yarn out and probably start working on my throw blanket again hehe…
    Again I really seeing all these pictures and how beautiful everything was and how much fun you had…makes me happy for you gurl…
    Huggggs n β™₯β™₯
    Suzette

    Liked by 1 person

    1. Hehe, I wrote a lot, I know πŸ™‚

      She really is the most beautiful soul you will ever come across πŸ™‚

      I honestly felt like royalty the people at this place were amazing!

      Hehe, I only knew it was DUCK bc I read the menu, if the menu didn’t say duck, I could’ve passed it as BEEF.

      Everything was honestly picture perfect.

      Jasmine is a GOOD tea πŸ™‚ ANY TEA IS GOOOOOD.

      I am happy you had a nice weekend. What magazine is this? I would love to hear.

      Thank you so much for sharing your weekend. I loved every second.

      Hugggs, x

      Liked by 1 person

      1. Hey sunshine gurl!!!
        No I don’t think that you wrote a lot hun…I said that because I could really tell just how happy you were and how much fun you had …I could really feel your love and happiness thru your post… write all that you want gurl…I love reading your blog and getting to know you even more and so happy for you to have a wonderful friend…
        Yes it did look very much so royalty so pretty the tea pot and cups to the food OMG!!!…
        Oh I was just talking about Glamour and Cosmopolitan and Allure magazine lololl I think you get more out of Allure then the others but they all have good information in them…and the book I am reading is called Girl on the train…it was made into a movie …
        Thank you for letting me share my weekend…Oh I also painted my nails (Again) lol orange for Halloween heheeh the magazines and nail painting is my time hehehe gurl time lol…
        Again I enjoyed you sharing a look into your life I so enjoyed it!!!
        How is your week starting out???…
        Hugggs n β™₯β™₯β™₯

        Liked by 1 person

      2. Good morning ❀

        Thank you for your comment πŸ™‚
        Hehe, thank you – I was VERY HAPPY!
        Yes, I am so grateful for this wonderful friend. ❀
        I felt like royalty, I am being honest.
        The patterns on the cup were AMAZING! I loved them.
        I love those mags ❀ They are the best.
        OH. MY. GOD. That is my favourite book & movie! It is the best. Have you watched the movie yet? How far are you in the book?
        Oo, show me your nails – I'd love to see them.
        My week is okay πŸ™‚ I am at work this week than Friday is my BIRTHDAY, YAY! How is your week?

        Hugggs, x

        Liked by 1 person

      3. Good evening sunshine gurl!!!.
        Omg you love those mags too???!!!…to kool gurl… I enjoy them and I enjoy getting them in the mail hehehe I have had a subscription on glamour and cosmo for over 15 years lolol and got Allure free for a year when I ordered some too faced products on a shopping network and I liked that mag so well I kept it going heheh… I also get subscription from Ipsy and glossybox and fabfitfun… heheh
        No way gurl…you love it too…Imma just really starting out where she noticed it was a different guy loving on the gurl… no chapters so I can’t tell lolol… It’s so expensive to go to the movies here and I rather read the book…I wanted to see the movie of course but I found the book and better half bought it for my birthday heheh…
        I may do a post on my nails lol I dont’t have any special tools I just play around lolol…I have some older pictures when my nails were lil longer that I may put up as a post…thank you for the idea : ) yahhhh….
        with my health being the way it is my nails are not growing like they did and they hardly grew back then hahaha…but I have fun dad always laughs at me cuzz he said you never know what color or how I am going to have my nails lol
        OH do you have to work on your birthday Friday???… or are you off???…
        Today was a hell of a day!!!…
        How is it going for you gurl???…

        Like

      4. I absolutely love those mags! I truly do.
        Oo, you have a mail subscription? Thats pretty cool.
        I may have to get into some subscriptions to some mags. I tend to just buy them at the train station before getting on the train.
        AHHHHHHHHHHH! Thats where you’re up to! You are going to love the rest! Let me know how you go. (You can watch it online for free, hehe) if you want the link, let me know.
        I’d love to see a post on your nails πŸ™‚
        It’s always great to put random posts on your blog, you never know, others may be interested in these things.
        HAHA. Thats funny – Cute that your dad notices these things.
        Yes, I do have to work on my birthday, but thats okay, I get to leave early. AND… my work team decorates my desk, so I am looking forward to that.
        Oh no, how come you had a bad day?
        Its 11am here in Sydney, Aus – so I am working at the moment.
        ❀

        Liked by 1 person

      5. Yeah I like those mags too I do enjoy the my time they give me… yeah I get the mail subscription on them…I also get the monthly makeup subscription I get 4 boxes a month lol Ipsy, glossybox, allure, fabfitfun… they are fun to get delivered to your mail box each month …except the fabfitfun is one box every winter, fall, spring, summer …its a good size box too…been very happy with the box for almost a year now lol…it is a lil more high in price but what you get is amazing products…
        Oh I can’t wait to be able to read more of this book!!!… I seen the trailer for the movie and said I had to get the book so the guys got it for my birthday …How do you watch online free???… yes please send me the link to watch for free…are there any more movies I can watch for free on the link too???… free in my book is a good thing hehe…
        I wish I would have done a better job on my nails but they are shorter these days…I need my vitamins again for sure…I also want to get a nail kit with the tools needed to due some of the art work…like special brushes they use things like that… but I did take pictures awhile back that I did by hand that I just may post a blog post on it/them… great idea gurl…thank you so much!!!…
        Yeah it is cute and he does notice them lolol hahaa… I remember when he had his accident and broke his leg I painted his toe nails and he had to go to the doctors like that hahahah… he is a very good sport and funny…
        Well at least you get to leave early gurl…omg they decorate your desk…that is so cute and so nice of them… I hope that you share pictures of your work station and how they decorated it…I know I would love to see…and others on your blog too…
        It has been a rough week here and it’s just getting started ahaahha : ( nothing just extra stress and I am already a very stressed person…lol… it more boils down to people not doing the right thing… like paying bills that are there bills and they won’t pay them so that means we have to(since they are in our names) …these are people distant family that are renting from us… that is the short version gurl lol haaha…
        So I take it you are starting your day???…
        Have you had lunch and if so what did you have and how is your day going gurly gurl???…
        It’s already 9:22pm….
        You know we only had 3 kids stop over to get candy for trick or treat…how sad is that…
        β™₯β™₯

        Like

      6. Those mags are SO good πŸ™‚
        I honestly have to get into monthly subscription ❀
        Wonder if they have all them in Sydney?
        As for the movies try hdonline.com & 123netflix.com – thats where I watch all my stuff.
        You can watch anything on there!
        How much is it where you are to go to the movies?
        I can't wait to see your nails ❀
        I am so happy I get to leave early, woooo ❀
        I will take a photo of my desk & blog about it πŸ™‚
        Awe I am so sorry it hasn't been a nice week for you 😦
        You commented 3 hours ago, it was 1pm, I haven't been on much today as I have been extra busy at work.
        I had pasta for lunch today, my mum makes the best pasta ❀
        Awe, i can't imagine the time there now.. Is it midnight?
        Awwwwww. Only 3 kids? thats sad to hear. Were you prepped with lollies for more kids?
        Has the tradition been lost?
        ❀

        Liked by 1 person

      7. Hey sunshine gurl!!!…
        It has been a rough, rough long day here …been up since 2am with my dad if you read my post called “things that go bump in the night” it will tell you all that happened …
        I don’t know if they have those magazines there…I would think so…usually they are inside the magazine a lil card to fill out… I like to read them to the story the kool tips and all that fun stuff…lol..
        omgosh thank you for that info on those sites to watch movies… thank you thank you thank you gurl!!!…
        here to go to the movies and soda and popcorn prob around almost $45.00 or more…I would have to ask for sure…but we only have one in the next town over so they can name their price…sad …
        Yes I am so happy that you get to leave early from work on your birthday …that is nice of the place you work to do that…and decorations way kool gurl…I cant wait for your pictures hehehe…
        it’s ok hun I understand about work…
        Oh pasta yummy and your mom made it that makes it even better!!!…moms have the magic touch!!!…what was for luch today???
        what kinda work do you do???…
        right now it is 4:35pm …,maybe your asleep??? or getting ready for work hell imma lost hahahh…
        yeah only 3 kids so sad as I wanted my dad to give out the candy he really enjoys those kinds of things since when he was a kid he didn’t get to do anything like that at all… oh yes we bought like 3 bags of candy!!!… all the lights on that way people would know to stop over for candy…I guess we will just have to eat it hahah… I do feel like it has been lost…the kids don’t dress up like I used to and walk everywhere with friends we used to use our pillow case to carry the candy around loolol…I would have enough candy to last me the whole year!!!… this was really sad not seeing all the kids…but I think most went to the towns over…or churches…
        well I am still here gurl…gonna try n relax since I am almost going on 24 hours with out sleep …lol… gonna watch a movie heheh….thank you from the bottom of my heart…I mean that…
        β™₯β™₯β™₯

        Like

      8. Heeey ❀

        I'll jump on to your blog after this & read what happened to your dad 😦 I hope his okay πŸ™‚

        I may have to do some research for those magazines – I'll let you know how I go.

        You're welcome – have you watched any movies yet?

        Wow, thats very expensive – I work in the cinema industry so I get 50 cent tickets.

        Haha, mums touch on food is the best – otherwise I'll burn the house down.

        I am in cinema – so I work for the company that showcases all advertising ads before a movie starts (not sure if you have ads start before a movie where you are)

        You wrote this 26 mins ago, I had just gotten into work, had my breakfast & ready to start the working day.

        The Halloween when you were young sounds sooooooo fun.

        I am excited to hear which movie you have watched ❀

        Hugggs, x

        Liked by 1 person

      9. My better half may take him to the dr…so we will see n know more maybe..
        I think on the magazines they are different overseas like the stories in them and cover maybe…let me know gurl…I maybe able to at least get you the Glamour one for free ??????????….since I usually get a card that states if I want to get a subscription for a family member…let me know what you find out and I will let you know more since you do live far lololol…meaning I don’t know if it would be ok doing so out of the united states …also if its not to much I could always mail those 3 mags to you after I get done ready them…??? I wouldn’t think the cost would be to much…just the content… and I would want you to get the content for your area…we will find out huh gurl lolololl
        Dang on .50 cents you are blessed gurl…
        Oh so you do all the posters and things like that???… yeah we have ads for things b4 the movie starts…
        Oh I had a blast during Halloween gurl…dressed up carrying our pillowcases even if it was snowing lolol…
        OK I have watched the new Saw…loved it…and that is it for now…since I am in a lupus and fibro flare and had been up almost 24 hours…but still in a flare but I think that I am going to watch the newer one with Jennifer Aniston about her being the boss …something party maybe??? I will let you know sunshine…and again thank you so much for those links…I love movies and if you want to know how long it has been since I have been to the movies look up Shallow hal…I think it was spelled that way .lololol…
        β™₯β™₯Huggggsβ™₯β™₯

        Liked by 1 person

      10. Okay than, what did the doctor say?
        I think all mags are different πŸ™‚
        Awe, look at you going to mail them to me, you are too kind ❀ Wonder how much it would be – let me know when you find out.
        Yup, 50 cents, its crazy!
        Nah, I don't do the posters, I sit behind the computer & generate all the ads people want to advertise before the movie starts.
        The ads you see before the movie starts, thats what I do.
        THE LAST TIME YOU WENT TO THE MOVIES WERE TO WATCH SHALLOW HAL!?!?!?!?!?!
        That movie is soooooooooooooooooooo old.

        Hugggs, x

        Liked by 1 person

      11. Well he never went to the doctor lol…he is hard headed…lol…one minute he wants to go the next not going…
        OK I found out so far that I can’t give you a gift subscription like I wanted to…where I buy mine and able to give another one to a friend or family but it said only in the USA…blahhhh…I will if I am feeling better call Glamour this week and ask when I speak to them…just to make sure… Yeah I was going to mail the ones that I get after reading them but like we both said the content is much different and you might miss out on somethings if it was coming from your area???…I don’t know for a fact if that is true but I would think so since I have seen other cover of mags with different gurls and things like that…we will find out…lol…
        Oh I get what you do now…lol…OH THATS BIG MONEY!!!…LOLOL heheh they pay good money to show those ads before the movies… you seem like you love your job hell you just seem like a happy gurl lolol…you are a pleasure to talk with on here and I read that post with your answers and how you said that shallow hal was sooooo old…now I know that I am a hella lot older than you hun ahahahahah imma just playing with you sunshine all in good fun…but I believe that I am many moons older hehehe but it doesn’t matter you are
        wise beyond your years… : ) β™₯β™₯β™₯ and so kind …thank you!!! and yes it is a oooollldddd movie hahah…
        Love your humor gurl…I knew there were other reason why I followed your blog post hehe…great information and a great person behind the post…

        Liked by 1 person

      12. Oh lord, thats MEN for you! :O
        Ohhhh, well that is poo poo 😦 What a shame, thanks for looking into it for me though, I truly appreciate that.
        I really do love my job, the environment, the people, the vibe, the attitude – I LOVE IT. I love my boss ,she’s great! We get along sooooo well.
        Haha, age is nothing but a number ❀
        It is an old movie though πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜›
        Thank you for your kind words ❀ ❀
        How are you feeling by the way????? ❀

        Liked by 1 person

      13. yes it is lol…
        Well I looked at the card that I got in the mail and it said usa only…but I will call n make sure…now I can’t remember where you are lol what country again???… if not to much again I can look into mailing the 3 mags to you…just on a fixed income being disabled but I wouldn’t think it would be to much..and also I will call them…
        Gurl you are so luck loving what you do and your boss YEA FOR YOU!!!… happy for you…you got it together…proud of you…
        That is so true age is nothing but a number I remember that song lololol see I am really a kid at heart hehe…
        Omg I know it is …my better half has me beat you ready for his last movie…imma laughing so hard … OK it is Independence Day!!!!… yeah he wins!!!…
        Pretty ruff ruff here gurl…with the lupus and fibro the pain and all that goes with it loves to beat the shitt outta me lol…but I hang in there the best that I can gurl…I try not to complain and usually don’t I know so many out in this big world have it worse…and I thank God everyday many times a day for another chance to live and keep going on…it is a hell of a fight to tell you the truth gurl…
        So sorry for taking so long to get back with you our friend Scott came over after work and was just B Sing with us…
        It’s official I won’t get used to this time frame we have here lolol…but you put it best the other day lol… and usually if I am feeling half way decent I am still up these hours..usually I am up all times of the night and early morning so I know who to leave a message with and you would be up hahahahah…

        Liked by 1 person

      14. Thats super poo! USA ONLY? What about us Australian people πŸ˜› I am in Sydney, Australia πŸ™‚
        I honestly do not expect you to mail these to me Suz, I don’t want you to go out of you way for that.
        Thank you – Just wish I could get everything else of mine together 😦
        WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAT? Independence Day? NOOOOOOO YOU’RE LYING! Thats craaaaaaaazy!
        I am so sad to things that things are rough for you 😦 I am so happy to hear that you are looking at things positively, I am so so so happy to hear that.
        Awe, bless you – I am always here to chat ❀

        Like

Let me know what you think...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s